Październik, 2018

Średnio na aktywność:63.16 km

Harpagan 56, Kwidzyn

Sobota, 20 października 2018 · dodano: 23.10.2018 | Komentarze 12

Kolejny Harpagan. Baza w Kwidzynie.
Pojechałam w piątek zaraz po pracy. Wieczorem dołączyli Kamila, Arek, Malwina i Darek.

Nocleg to chyba jedyne  ekstremalne przeżycie na tym harpaganie - czyli na sali gimnastycznej, gdzie niektórzy faceci powinni mieć dożywotni zakaz wstępu z powodu chrapania. Ale nie takiego normalnego chrapania tylko ryczenia jak jakiś kurwapawian z jeleniem skrzyżowany - m a s a k r a.
Dziwię się sama sobie, że nie podeszłam w nocy do tego osobnika i nie palnęłam go w łeb.

No nic. Rano zryw w sumie tak samo jak Ci co śmigali o 6.30.
Miałam przynajmniej czas na przygotowanie herbatki, kawy i śniadania.
Nasz start o 8.30. Trasa TR100, do znalezienia 16 punktów, czas 10 h. Na starcie dołączyli do nas Marek i Janek.
Śmigaliśmy na PK10 (jak ostatnie sieroty nie zauważyliśmy PK15 tuż pod nosem), po długich poszukiwaniach punktu na skraju łąki - odnaleziony PK był w .... lesie. O godzinie 9.45 otrzymaliśmy sms od orgów, że opisy PK na mapie są błędne, tak samo jak błędne są tzw zbliżeniówki... no pięknie !

Jednak ta informacja to był pikuś w porównaniu do tego co wydarzyło się później.

Kilka metrów przed moim trzecim punktem do zaliczenia (wg mapy PK6) - urwałam hak przerzutki, nie zdążyłam mrugnąć, kiedy Marek powiedział, że oddaje mi swój rower i mam jechać dalej, ja w tym szoku, wkurwieniu, zalana łzami nawet nie zauważyłam, kiedy przepiął mój nr startowy, zamienił bidony i już jechałam na tym mercedesie dalej szukać punktów po krzaczorach.
Marek doszedł do głównej drogi gdzie dowieziono mu drugi rower. Spotkaliśmy się na kolejnym PK3.
Generalnie to nie czułam się dobrze od dobrych kilku godzin, chciałam skrócić trasę i ominąć kilka celów.
Niemniej jednak pojechałam razem ze wszystkimi.
I nie uwierzycie.... zanim dotarłam na mój z kolei dziesiąty punkt - na 15 metrów przed PK -  urwałam łańcuch w pożyczonym rowerze.. nojapierdole, kurwanonie. To był koniec. Miałam serdecznie dość wszystkiego.
Łzy same leciały, pojawiał się nerwowy śmiech, wkurw, płacz, śmiech i uj wie co jeszcze. Se myślę.... jak ja to powiem teraz Markowi, że w jego rowerze urwałam łańcuch - na prostej kurwa mac drodze ???!!!! To jest chyba jakiś film - nie wierze, abym urwała hak i zerwała łańcuch na jednej imprezie - nie, to jest sen.... Przez naście lat moich startów w zawodach MTB, potem rajdach, wyprawkach - nigdy nie złapałam nawet gumy ! (oprócz jednego razu).
Nie zdążyłam powiedzieć Markowi co się stało, a on..... już miał przepięty mój nr startowy na swojego przełaja i kazał mi jechać dalej.
 O nie. Nie było wtedy takiej siły coby mnie zmusiła do dalszej jazdy i zaliczania PK. Byłam pewna, że rozpierdole w drobny mak i ten drugi użyczony rower !  Dorwałam najbliższy asfalt i pojechałam prościusieńko do bazy - jechałam baaardzo ostrożnie ucząc się zmiany biegów i hamowania w tym "gravelu". Po Marka przyjechała żona Gosia (kochana!).
Mi w drodze do Kwidzyna towarzyszył Janek.
Przyjechałam na metę odbiłam czipa i chciało mi się płakać....  Potem zobaczyłam, że moje endomondo zatrzymało się po 800 metrach. Chyba jestem w jakiejś ukrytej kamerze.
Poszłam pod prysznic, otworzyłam piwo i zaczęłam analizować cały mijający dzień.
Po czym otworzyłam JackaDanielsa z colą i przestałam analizować cokolwiek.

Nie ma takich słów na świecie, które by wyraziły moją wdzięczność i podziw dla kolegi Marka za jego postawę, działania - dla mnie to był szok. Marek bardzo serdecznie dziękuję Tobie i  Gosi. Wasza pomoc i poświęcenie są bezcenne, nie umiem wyrazić mej wdzięczności.

Podziękowania należą się także Arkowi - przede wszystkim za nawigację. Jesteś wielki. No i zrehabilitowałeś się za Choczewo :)
Dzięki Wam wszystkim - Kamilo, Malwino, Darku, Janku !

Gdzieś około północy - podczas losowania nagród padł mój numer - o ironio ! wylosowałam zestaw do czyszczenia łańcucha !

Ja nie wiem jak ja ten dzień przeżyłam, ale wiem, że widzimy się wiosną na kolejnym Harpaganie !

Mój wynik to odnalezione 10PK z 16 możliwych o wadze 24.

mapa trasy

PK w Białej Górze © emonika
Narada - ja już odpuściłam - zbyt wiele emocji
Narada - ja już odpuściłam - zbyt wiele emocji © emonika
Tak - to mój nowy rower tymczasowy :) ten biały :)
Tak - to mój nowy rower tymczasowy :) ten biały :) © emonikaOstatnie spojrzenie i zmykamy
Ostatnie spojrzenie i zmykamy © emonika
Ruszamy powoli jużw drogę powrotną
Ruszamy powoli jużw drogę powrotną © emonika
Za zakrętem przystanek w sklepie
Za zakrętem przystanek w sklepie © emonika
Kolejny PK w lesie
Kolejny PK w lesie © emonika
Kolejna narada jak dalej zmykać
Kolejna narada jak dalej zmykać © emonika
O ! tu sobie odpoczywałam
O ! tu sobie odpoczywałam © emonika
Kamila na tle błękitu nieba
Kamila na tle błękitu nieba © emonika
Arek na tle błękitu nieba
Arek na tle błękitu nieba © emonika
Darek i Malwina :)
Darek i Malwina :) © emonika
Przerwa na ognisko :)smacznego
Przerwa na ognisko :)smacznego © emonika
Widokowy PK
Widokowy PK © emonika
No i po wszystkim... H56 przechodzi do historii
No i po wszystkim... H56 przechodzi do historii © emonika
Mój hak.....  - zerwanego łańcucha nie miałam sił fotografować.
Mój hak..... - zerwanego łańcucha nie miałam sił fotografować. © emonika
Relaks poharpaganowy
Relaks poharpaganowy © emonika

Żadna Garda, ani nawet Toskania....

Poniedziałek, 15 października 2018 · dodano: 15.10.2018 | Komentarze 1

Żadna Garda, ani nawet Toskania nie jest tak piękna jak kaszubskie jeziora i krajobrazy.
Dlaczego ? Dlatego, że te Kaszuby są "moje", nasze. Mimo tego, że chciałabym zamieszkać we Włoszech, to te moje Kaszuby biją na głowę wszystko (m.in. gardę i bodeńskie). Nie ujmując niczemu - pięknie tam /za granicą/, cudownie, inaczej, wspaniale - ale nasza Polska ma takie perełki "żejapierdole".
Nie zapominajcie o tym.

Piękny, polski październik zapraszał na wycieczkę rowerową i nie było siły aby z tego zrezygnować. Niewiele kilometrów przejechałam, ale naładowałam akumulatory (te właściwe). Zmordowałam się na maxa, jadąc pieszym szlakiem czerwonym.
Zbyt często odpuszczam takie tereny - a szkoda. Dzisiaj było fantastycznie !

Przede mną Harpagan ! Już za 5 dni !
Nie. Nie na TR200 - niestety. Ale i TR 100  zmęczy mnie na maxa. Jadę w towarzystwie fantastycznych cyklomaniaków to i dobrego humoru, śmiechu jak i wzajemnej motywacji nie zabraknie.

Do zobaczenia na szlaku  ! (jakimśtamzawszedobrymiwłaściwym)

Jezioro Jelenie, Kaszuby
Jezioro Jelenie, Kaszuby © emonika
Czerwony pieszy szlak, widok na jezioro Jelenie
Czerwony pieszy szlak, widok na jezioro Jelenie © emonika

Nad jeziorem Garda

Niedziela, 7 października 2018 · dodano: 14.10.2018 | Komentarze 5

Nie będę się mądrować i pisać co warto zobaczyć, co zwiedzać, ani gdzie zjeść, ani jak dojechać najlepiej -
bo nie wiem tego. Ale wiem, że nad jezioro Garda po prostu trzeba pojechać !
Tak się ułożyło, że razem z mężem, spędziłam weekend w Południowym Trydencie we Włoszech. Nie wiedziałam, że będę akurat tam - dlatego trudno mi było wcześniej sprawdzić rejon w sensie "co jak i gdzie" - po prostu wsiadłam na rower i pojechałam przed siebie. Najpierw krótka wycieczka (do Lidla) do centrum Rovereto, a potem przez Morii do Riva del Garda - miasteczka nad północnym brzegiem jeziora. Jedyne co wiedziałam, to to, że okolice jeziora Garda to raj dla rowerów. I rzeczywiście to prawda.

Po piątkowym spacerze w okolicach Vipiteno - sobotnie południe spędziliśmy na rowerze - takie małe rozeznanie terenu wkoło Rovereto. Potem pozwiedzaliśmy okoliczne winnice -  jakie te winogrona są słodkie ! Szok !

W niedzielę po śniadaniu wsiedliśmy na rowery - udaliśmy się w kierunku miasteczka Riva del Garda, abym mogła zobaczyć słynne jezioro.
Z Rovereto do Rivy jedzie się asfaltowymi drogami rowerowymi, dość dobrze oznaczonymi. Mijaliśmy mnóstwo rowerzystów, większość na elektrykach, było też sporo małych peletonów kolarskich - a kolarze zgrabnie i zwinnie poruszali się wśród pozostałych użytkowników ddr. Nie mieliśmy czasu na objechanie całego jeziora wkoło (około 150 km - jak nie więcej), ani nawet chyba sił. Wiem, że warto przejechać się zachodnią stroną jeziora - jest to trasa jedna z najpiękniejszych we Włoszech.

Nie wiem czy uda mi się kiedyś tutaj powrócić, tak samo jak nie wiem czy wrócę nad jezioro Bodeńskie (tam objechaliśmy nieco więcej) - ale wiem, że baaardzo bym chciała. Fajny był podjazd z Torbole do Nago, niby nie długi bo ok 1.5 km i 10%. U góry czułam się świetnie ! Dla wielu z Was to pikuś - dla mnie nie. Rowerowo wkoło tego jeziora to by było coś. Póki co dziękuję losowi za to co mam i gdzie mogę być. Jeśli mogłabym być znów nad jeziorem Garda, to wybrałabym miejscówkę na jego północnej stronie - jest tam po prostu ładniej niż na południowym brzegu.

Trasy rowerowe wspaniałe, pogoda cudowna, chillout totalny, obok kochany mąż, rower, słońce, jezioro, plaża, góry,  włoskie wino...
Powiem Wam, że chyba tam zamieszkam. Mimo, że we Włoszech bezrobocie (wg różnych źródeł) to 10%. Niemniej jednak... zakochałam się w tych pięknych włoskich miasteczkach, wąskich uliczkach (już teraz wiem dlaczego Włosi mają takie małe samochody), kawiarniach z chybotliwymi krzesełkami na bruku, rewelacyjnych dróg rowerowych. Byłam w kilku krajach i żaden mnie tak nie pociąga jak Italia. ❤️ Jak czegoś nie można, a się bardzo chce - to można. ;)

ehh marzenia :)

Rovereto - pięknie © emonika
Nasz PUB
Nasz PUB © emonika
Wino włoskie smakuje nawet w takich warunakch
Wino włoskie smakuje nawet w takich warunakch © emonika
W drodze do Riva del Garda
W drodze do Riva del Garda © emonika
Nogareto
Nogareto © emonika
Az chciałoby się tak ubrać
Az chciałoby się tak ubrać © emonika
W drodze, Trydent

nie zdążyłam się przygotowac do foty /jezioro Garda/ © emonika
widoki cudowne Jezioro Garda
widoki cudowne Jezioro Garda © emonika
nie da się oderwać wzroku
nie da się oderwać wzroku © emonika