Augustów Swoboda - Olecko dzień 6.

Środa, 1 sierpnia 2018 · dodano: 13.08.2018 | Komentarze 3

W końcu po dwóch dniach wyruszyliśmy w dalszą drogę.

____________________________________________________________________

Kolejny dzień w upale, wiedziałam, że od Raczek na Olecko to już będzie tylko patelnia. Ale zanim to nastąpiło jechaliśmy sobie przyjemnym szlakiem wzdłuż rzeki Rospuda. Cień dawał nam las. Ale po tym leniuchowaniu w Swobodzie jakoś nie chciało nam się kręcić, niemniej jednak trzeba było.

Nie pojechaliśmy wgłąb Puszczy Augustowskiej ani na Suwalszczyznę właśnie w powodu tego naszego leniuchowania - ale nic straconego. Wszystko przed nami :)

Przyjemne chwile nad Rospudą w Raczkach - ymmmmm coś pięknego, co za ulga kiedy zanurzasz strudzone nogi w rzece - cudowne czucie.

Uroczysko Święte Miejsce, dolinę rz. Rospuda - warto zobaczyć - ale ja tam się wybiorę chyba już poza sezonem kajakowym.

Od Raczek do Olecka - to było piekło, temperatura dochodziła do 39 stopni. Jak zwykle w kryzysowych sytuacjach dopada nas głupawka i jedziemy dalej. Jakby ktoś na nas patrzył, albo słuchał popukałby się w czoło, a już na bank nie uwierzyłby, że to jedzie matka z synem :D

Trasa mimo, że nie długa, ale z powodu temperatury była baaaardzo męcząca. Cholernie męcząca.

Do miasta docelowego wpadamy o normalnej godzinie, coś ok. 15.00.

Pole namiotowe przy MOSIR w centrum miasta, nad jeziorem - jednocześnie tak usytuowane, że jest tutaj święty spokój, no chyba, że rano usłyszymy trenera jak wydziera się na trenującą młodzież na pobliskim boisku - ale to pikuś.

Wpadamy na recepcję uradowani, że już koniec wędrowania w tym upale, po czym dowiadujemy się po zameldowaniu, że opłatę trzeba uiścić w portierni głównego budynku MOSIRu - no masakra - trzeba to zmienić.

Punkt opłat jest oddalony od pola namiotowego, że nie da się tam trafić ot tak - dlatego zaprowadza mnie tam pracownik recepcji, razem ze mną idą tam dwaj inni panowie (Darek i Marek - jak się potem okazało), którzy też właśnie przyjechali na ten camping.

Do dyspozycji mamy w pełni wyposażoną kuchnię, łazienkę, wiaty, stoły, miejsce na grilla i ognisko.

Cennik:

ustawienie namiotu 1-3 osobowego - 10,00 zł / doba

ustawienie namiotu 4+ osobowego - 15,00 zł / doba

Opłata za każdą osobę w namiocie

a) osoba dorosła - 10 zł/doba

b) dzieci, młodzież szkolna, studenci - 5zł

Więc jest tanio na dodatek :)

Do sklepu Lewiatan ok 600 metrów. Do plaży 50 metrów.

Wieczorem idziemy  razem z poznanymi Darkiem i Markiem na tzw "pomosty" - miejsce nad jeziorem które rzekomo "nocą tętni życiem" - no i cóż, wtopiliśmy się w krajobraz siedząc na ławce, popijając piwko. Co mnie bardzo zdziwiło, to to, że na każdej ławce kto siedział popijał alkohol - od piwa, wina aż po drinki. U mnie w mieście to jest nie do pomyślenia. Nikt się nie wydzierał, nikt nie wyzywał, nie przeklinał i co mnie najbardziej wprawiło w osłupienie - nikt nie rzucał śmieci gdzie popadnie tylko wszystko wędrowało do kosza (!)

Około północy poszliśmy spać. Nazajutrz rano około 7 rano idąc do sklepu, mijałam owe "pomosty" - miejsce wieczornych spotkań i stwierdziłam, że cały ten teren jest czyściutki, nawet kosze na śmieci opróżnione. Szok. :) Fajne miasto, fajni ludzie.

W kierunku Doliny Rospudy
W kierunku Doliny Rospudy © emonika

Trasa do Raczek
Trasa do Raczek © emonika
Tak blisko do tej Szkocji było
Tak blisko do tej szkocji było

Chwile cudowne nad Rospudą
Chwile cudowne nad Rospudą © emonika
Przyjemy relaks nad rzeką Rospuda w m. Raczki
Przyjemy relaks nad rzeką Rospuda w m. Raczki © emonika
Piekna rzeka Rospuda, spokojna
Raczki - Olecko na trasie
Raczki - Olecko na trasie © emonika
Olecko i pole namiotowe
Olecko i pole namiotowe © emonika
Plaża w Olecku
Plaża w Olecku © emonika
Widok na plażę Olecką
Widok na plażę Olecką © emonika
Z tej wiezy mój skakał do wody
Z tej wiezy mój skakał do wody © emonika

Super pole namiotowe Olecko
rz. Lega w Olecku © emonika
spacerowo z Patrykiem
spacerowo z Patrykiem © emonika
Interesująca tabliczka na ścieżce wiewiórczej
Interesująca tabliczka na ścieżce wiewiórczej © emonika