Bory Tucholskie i re:Harpagan :)

Sobota, 28 lipca 2012 · dodano: 30.07.2012 | Komentarze 2

Upał na maxa, brak powietrza do swobodnego oddychania nie skłaniało raczej do rowerowania. Jednak wybrałam się na wyprawę.
Start w Czarnej Wodzie, potem kierunek Osieczna. To miał być taki ReHarpagan. No i był, tyle że szosowy :) Śmigałam po tych terenach wiosną br. - fajnie jest wrócić do miejsc w których się już jeździło, ale nie zna się ich dokładnie. Non stop odkrywam... nie tylko nowe ścieżki i drogi, ale i odkrywam, że jednak można znaleźc rozwiązania pewnych kłopotów spędzając czas na rowerze.

daleko od domu © emo

powitanie-pożegnanie :) © emo

W końću oprócz spożywania ogromnej ilości wody i izotoników czas by był zjeść coś innego.
Śniadanie w wydaniu polowym:

przerwa na póóóźne śniadanie © emo

Po posiłku pojechałam dalej w kier. Południowo-wschodnim. To co zobaczyłam w okolicy wioski Łążek normalnie mnie zmroziło... to było straszne, ale i ekscytujące, przerażające ale jednocześnie nie mogłam oderwać od tego wzroku.
Niestety zdjęcia tego nie pokażą, ogormu zniszczeń - był las i nie ma lasu. A wszystkie zabudowania pokrywane były właśnie nowymi dachami. Budynki gospodarcze rozsypane w drobny mak.... Nie chcę nawet myśleć co przeżywali Ci ludzie w chwili tego kataklizmu.

skutki trąby powietrzej w borach tuch. © emo

okolice Łążka po trąbie powietrznej © emo

.... skutki tornada ? © emo

Zostawiłam za sobą tę "wielką dziurę" w przyrodzie i skręciłam na szosę w kierunku zachodnim.
Dosłownie jakby nożem uciął - tak wyglądała granica gdzie kończyła/zaczynała się ta trąba powietrzna i kawałek dalej nie było już po tej tragedii śladu. Beztroscy ludzie na plaży, w wodzie, w domkach, namiotach etc. No i przepiekne miejsce obok leśniczówki:

Trzebciny Bory Tuchoslkie` © emo

staw przy nadleśnictwie Trzebciny © emo

podróżowanie po borach tuch. jest super :) © emo

a to niebo.. gdzieś nad borami tucholskimi © emo

Wspaniały dzień. Szkoda tylko że tak upalnie. Ale w sumie.... to jest przecież lato.

Minęły dwa dni – a co przymknę oczy widzę połamane sosny..