Goniądz - Złotoria

Piątek, 27 sierpnia 2021 · dodano: 01.09.2021 | Komentarze 0

Po dwóch nockach u Sośniaków w końcu udaliśmy się w dalszą drogę. Carska Droga oprócz szumnej nazwy nie oferuje nic ciekawego oprócz gładkiego asfaltu wśród drzew. Niemniej udało się nam wypatrzyć łosia kilka metrów od drogi, w sumie to Jurek wypatrzył. Udało się sfotografować zwierzę, ale jakość zdjęcia nie powala :)
Wyruszyliśmy ubrani w kurtki, ale już po kilku kilometrach trzeba było się przebrać w coś lżejszego. Jechaliśmy tylko GV, aż do Tykocina, w sumie fajna dróżka od Strękowej Góry.
To był ostatni dzień rowerowania we czworo. Jurek pognał do Białegostoku, a my zostaliśmy w Złotorii na nockę.

Carska Droga

Tykocin © EMONIKA

Swoboda/Augustów - Goniądz

Środa, 25 sierpnia 2021 · dodano: 31.08.2021 | Komentarze 0

Kolejny dzień jazdy - też na spokojnie, lajtowo, ale mi jechało się coś nie za bardzo - przeziębiłam się na całego. Pogoda ok, nie padało, z rana trochę chłodniej, ale potem znów robiło się coraz ładniej . Biebrzański Park Narodowy urzeka jak zwykle -  spokój, cisza, uwielbiam. Ostatnie kilometry  do Goniądza szło mi jak krew z nosa - no masakra.
Nocleg u Sośniaków a jakże - tym razem w szałasie, zamiast w namiotach - koszt takiego luksusu to... 30 zł osoba. Za nocleg  w namiocie 20 zł. Do tego łazienka jak w domu, kuchnia z wyposażeniem, lodówka, stoły, ławy - to są rzeczy ważne dla rowerzysty w trasie. Ponownie zostaliśmy dwie nocki na tej samej miejscówce. Kamilla i Jurek pojechali drugiego dnia w okolice Twierdzy Osowiec - ja jednak zostałam aby się nieco podkurować i odpocząć. Arek też został w "bazie". :)
Popołudniem, zrobiło się mega zamieszanie na naszym agro i wszyscy polecieli na wieżę obserwacyjną. Okazało się, że po drugiej stronie brzegu Biebrzy pod lasem, zauważono dorosłego łosia. Udało mi się go zobaczyć przez lornetkę :)

Jezioro Sajno

zapasy © EMONIKA

Okolice Augustowa

Wtorek, 24 sierpnia 2021 · dodano: 31.08.2021 | Komentarze 0

W Swobodzie nad jeziorem Studzienicznym tak nam się spodobało, że zostaliśmy kolejny dzień w tym samym miejscu, ale zrobiliśmy sobie wycieczkę do pobliskiego Augustowa. Kawa, gofry, jagodzianki, zakupy i jazda na pole namiotowe aby przygotować żurek w moim wykonaniu. Gotowałam i gotowałam aż ugotowałam ! Podobno był wyśmienity :)
Jak wróciliśmy z miasta okazało się, że jesteśmy jedynymi biwakowiczami. No ale cóż - nie ma co się oszukiwać - pogoda nie zachęcała do spania pod namiotem, jednak jak się człowiek dobre ubierze do spania - to nie zmarznie. Jak przygoda to przygoda ! :)

Trochę jak jesień to wygląda :)
Trochę jak jesień to wygląda :) © EMONIKA

Augustów © EMONIKA
Jezioro Studzieniczne
Jezioro Studzieniczne © EMONIKA
Przygotowania do gotowania :)
Przygotowania do gotowania :) © EMONIKA
ognisko
ognisko © EMONIKA

Kategoria Green Velo, Sakwy

Błaskowizna j. Hańcza - Swoboda/Augustów

Poniedziałek, 23 sierpnia 2021 · dodano: 31.08.2021 | Komentarze 0

Czwarty dzień - to pobudka dość wcześnie rano, śniadanie podano do stołu więc czasu zaoszczędziło się sporo, pakowanie i jazda - na południe, aż pod Augustów.
Tuż po kilku kilometrach natrafiamy na dość hmm osobliwą, dziwną atrakcję na Suwalszczyźnie: przejście dla pieszych w szczerym polu - kogoś tu poniosła fantazja - nie powiem.
Piękny i szybki zjazd na Szurpiły spowodował, że ominęliśmy punkt widokowy Turtul - ale nic to - będzie po co wracać :) Słońce towarzyszyło nam przez cały dzień, nawet nie  się czuło ubywających kilometrów. Wyjechaliśmy z Suwalskiego Parku Krajobrazowego, a wjechaliśmy w Wigierski Park Narodowy. Piękna trasa wzdłuż Czarnej Hańczy znów przywołała wspomnienia sprzed lat. Zauważyłam sporo odcinków pokrytych asfaltem w porównaniu do stanu sprzed sześciu lat. Takie drogi to ja lubię, gdzie ruch aut jest znikomy.
Dotarliśmy w końcu do Stanicy Wodnej PTTK Swoboda, miejscówka moja ulubiona od lat. Choć ceny tutaj tez poszły ostro w górę - nocleg pod namiotem, jedna osoba 28 zł plus 10 zł prysznic. W umywalkach woda zimna - nie znoszę tego, ale cóż zrobić. Na miejscu bar z dobrym jedzeniem.
Namioty rozbiliśmy tuż nad wodą. Wspaniały, wieczór, dość ciepły i piękny zachód słońca. Super dzień :)

Sniadanie w Błazowiźnie.

Blusowe Suwałki © EMONIKA

Suwałki i Maria Konopnicka
Suwałki i Maria Konopnicka © EMONIKA

Wigierski Park Narodowy - pięknie !
Wigierski Park Narodowy - pięknie ! © EMONIKA

Zachód słońca jezioro Studzieniczne © EMONIKA

Suwalski Park Krajobrazowy

Niedziela, 22 sierpnia 2021 · dodano: 31.08.2021 | Komentarze 0

W Błaskowiźnie zostaliśmy kolejny dzień.  Dowiedziałam się, że jezioro Hańcza jest 256 m n.p.m. tak samo jak sięga Góra Cisowa. Uwielbiam ten rejon Polski - urzeka mnie tak samo jak wcześniej.  Odwiedziłam stare kąty, fajnie trafiać w miejsca po latach, jak np. pole biwakowe nad j. Czarne w Smolnikach, czy punkt widokowy "U Pana Tadeusza", również w Smolnikach. Niestety mam z tamtego miejsca teraz  niemiłe wspomnienie - ponieważ przez moją nieuwagę spadł z tarasu rower Kamilli - na ułamek sekundy zatrzymała się we mnie krew, wstrzymałam oddech i najczarniejszy scenariusz miałam przed oczami... na szczęście - rower cały, ale zgubiła się nakładka na SPD. ehh.
Pojechaliśmy nad j. Czarne trochę odpocząć i potem dalej na północ na Wiżajny, tam dobry obiadek  i celem był ostatni punkt  tego dnia: Trójstyk Granic.
Cała trasa tego dnia była wymagająca, mocno pagórkowata, interwałowa ale widoki wspaniałe. Pogoda w dziesiątkę !!

W drodze na Górę Cisową
trójstyk granic © EMONIKA

Gołdap - Błaskowizna j. Hańcza

Sobota, 21 sierpnia 2021 · dodano: 31.08.2021 | Komentarze 0

Drugi dzień okazał się baaaardzo lajtowy. Pogoda w kratkę, ale znów wraz z biegiem dnia było coraz piękniej. Śniadanie na campingu smakuje wybornie. :) Potem niespiesznie pojechaliśmy obejrzeć tężnie gołdapskie, później kilka kilometrów  GV aby potem skręcić w pieszy szlak PTTK, który odkryłam kilka lat temu, a który prowadzi do nie tak znanych, ale równie interesujących mostów kolejowych w Botkunach - bardzo mi się tam podoba, mimo, że strach jest stać na górze.
Do trasy GV dołączyliśmy tuż przed Stańczykami. Tam tez zaczęło padać - trochę przeczekaliśmy, po czym podjedliśmy decyzję, że jedziemy prosto nad j. Hańcza, a nie na Trójstyk. To był dobry wybór :) Po drodze zakupy w sklepie w Błaskowiźnie i obiad w barze tuż obok sklepu - domowe jedzenie - ale trzeba trafić na dobry dzień kucharza - bardzo pocieszny Pan który przyjmuje zamówienia.
Nocleg w Siedlisku Błaskowizna. Bardzo dobrze trafilismy - można było zamówić śniadania - to był strzał w dziesiątkę. :)

Tężnie w Gołdapi

Zachód słońca nad J. Hańcza © EMONIKA

Giżycko - Gołdap

Piątek, 20 sierpnia 2021 · dodano: 31.08.2021 | Komentarze 0

Dzień Dobry :) Jestem tu znów.
Pierwszy dzień przygody ze zwariowaną ekipą Kamillą i Arkiem oraz Jurkiem - kierunek wschód. Zanim dojechałam pociągiem do Giżycka - wypadł mi i roztrzaskał się bidon - kiedy rower  już wisiał na haku i tym samym pozbyłam się wody na trasę i bidonu, który tak bardzo lubiłam, na dodatek połamałam okulary przeciwsłoneczne - f a n t a s t y c z n i e  :) Nowe rzeczy nabyłam kolejnego dnia  w sklepie.
W Giżycku, o poranku spadało kilka kropel deszczu - potem się wypogadzało z każdą godziną. Do Bani Mazurskich dojechaliśmy szosą przez Kruklanki, dalej już tylko GV, aż do Gołdapi. Od Bani do Gołdapi właśnie - szlak cały czas pnie się w górę - niewiele - ale da się odczuć. Szlak dobrze oznaczony, nawierzchnia: szuter.
W Baniach znów trafiłam do Baru MŁYN i znów nie byłam kulinarnie zadowolona - normalnie pech, a tak się te knajpę chwali. Nocleg na znanym mi campingu sprzed lat nad jeziorem Gołdap. Ceny znacznie wzrosły - za jedną noc, siebie i namiot zapłaciłam 35 zł, prysznice bezpłatne cały czas dostępne, ciepła woda w umywalkach (a to nie jest wcale takie powszechne), plus wyposażona kuchnia do dyspozycji. Pole biwakowe z jedna wiatą, ale są stoły i ławki. Ogólnie - bez zastrzeżeń - oprócz tych cen...
No nic. Dzień wspaniały :)

Start w Lęborku PKP
Camping Gołdap
Camping Gołdap © EMONIKA

Kategoria Green Velo, Sakwy

Nad morzem. Sasino, Borkowo, Lubiatowo.

Sobota, 5 czerwca 2021 · dodano: 06.06.2021 | Komentarze 2

Skrócony weekend czerwcowy udało się spędzić w fantastycznym miejscu jakim jest ArkaSasino - polecam z całego serca tę miejscówkę na dłuższy urlop,  jak i  na kilkudniowy wypad, a strudzony rowerzysta też uzyska tam schronienie (jeśli będą wolne pokoje rzecz jasna).
Tyle razy już śmigałam po tamtych drogach, ale dopiero dzięki Kamilli udało się trafić na Wydmy Lubiatowskie, gdzie zbudowano podesty drewniane aby mieć piękny widok i nie zadeptywać wydmy. Bardzo leniwa sobota, niespieszne rowerowanie, smaczny obiad Pod Strzechą i słodkie gofry w Lubiatowie, niewiele kilometrów, a dzień spędzony fantastycznie z ekipą.
Schody na Wydmę Lubiatowską

Borkowo © EMONIKA

Spontanicznie do Swornegaci

Niedziela, 30 maja 2021 · dodano: 30.05.2021 | Komentarze 0

Wiedziałam, że ma być dziś nieco ładniej niż ostanie dni i postanowiłam to wykorzystać. Tak mi się lekko jechało, że zamiast tylko do Wiela czy Brus, dojechałam do Swornegaci własnie.
Jechałam zachodnią stroną jeziora Wdzydze, potem drogą do Wiela, mijając wieżę widokową w Przytarni. Dalej z Wiela aż do Brus nową DDR asfaltową. Szkoda, że gmina Kościerzyna nie robi nic, aby się połączyć drogami dla rowerów z Kaszubską Marszrutą. Jak widać mają inne priorytety. Oby im to bokiem nie wyszło.
Podsumowując - super dzień ! Bardzo dobrze mi się jechało.