Tuchola, Chojnice, Charzykowy

Środa, 25 maja 2016 · dodano: 31.05.2016 | Komentarze 2

Wycieczka do Tucholi była zaplanowana przeze mnie już kilka dni temu, kiedy to dowiedziałam się, że w Starostwie Powiatowym mogę odebrać Rowerowy Przewodnik po Borach Tucholskich, a to wszystko za sprawą jednego zdjęcia z 2011 roku, które w Fojutowie zrobiła mi pani Magdalena Kurpinowicz  i spytała czy może je wykorzystać do przewodnika. Rzecz jasna się zgodziłam nie pytając o szczegóły i pomknęłam dalej w kierunku Bydgoszczy. Wiedziałam, że jeśli kiedyś wyjdzie jakaś "książka" to prędzej czy później na nią "wpadnę" :)

Po raz pierwszy chyba dał znać mi Sirmicho kilka lat temu, że ukazał się przewodnik  gdzie na okładce jest moje zdjęcie, ale nie trafiłam na niego. Teraz  link do niego w pdf zapodał mi  Jacek , więc w drugi dzień jego pobytu u nas pojechaliśmy sobie odebrać go w formie wygodnie wydanej "książki" (oczywiście wcześniej skontaktowałam się z portalem na którym ukazał się ten link, a później z Panią Magdaleną).

Dzień pełen wrażeń, a to dopiero początek. Jeszcze raz bardzo dziękuję za bardzo ciepłe i serdeczne przyjęcie w starostwie i wspaniałe upominki :)
Szlaki w okolicach Tucholi "eksploruję" od lat, a czytając przewodnik widzę jak wiele jeszcze przede mną ! Polecam !

Tuchola
Tuchola © emonika
Piękny rynek w Tucholi :) © emonika
Przewodniki ze Starostwa Powiatowego Tucholi
Przewodniki ze Starostwa Powiatowego Tucholi © emonika
I upominki również ze starostwa tucholskiego
I upominki również ze starostwa tucholskiego © emonika

Kolejne miejsce jakie odwiedziliśmy to Chojnice, Charzykowy, Drzewicz i Klosnowo.
Dla mnie to znane ścieżki, ale dla Jacka nie. Dlatego postanowiłam że zajrzy też  i tam właśnie.
Tak jak był zachwycony Tucholą, tak również szlakiem czarnym z Drzewicza do Klosnowa,  jak i całą Kaszubską Marszrutą. Dzień nam mijał na leniwym pokonywaniu kilometrów, a że ja jakoś sił nie miałam to myślałam, że nie dojedziemy nigdzie. Wody wypiłam chyba hektolitry całe, ale nie żałuję ani sekundy - w końcu mamy lato ! :)

Na szlakach nie spotkaliśmy ani jednego rowerzysty, oprócz bikerów z rajdu radców prawnych w sklepie w Swornegaciach.
Pod tym samym sklepem dowiedzieliśmy się od miejscowego pana -  skąd nazwa Swornegacie: otóż pochodzi ona od dwóch kaszubskich słów: swora, czyli warkocz pleciony z korzeni sosnowych  wykorzystywany do umacniania, czyli gacenia brzegów (gacy) jezior i rzek przez mieszkańców.
No i wszystko jasne - prawie bo  - nieraz usłyszana przeze mnie odmiana nazwy tej miejscowości doprowadza mnie do śmiechu i łez, ale to już inna historia :)

Na koniec wpadliśmy na rynek chojnicki na lody i potem migiem do domu :)
Super dzień !  - Szkoda, że znów Marcina nie mogło być  nami :(

Szlak czarny Bory Tucholski Drzewicz - Klosnowo © emonika

Bory Tucholskie
Bory Tucholskie © emonika

Na czarnym szlaku w borach tcholskich
Na czarnym szlaku w borach tcholskich © emonika