Z Saint-Jeorie-Prieure do Chambery

Sobota, 24 marca 2018 · dodano: 02.04.2018 | Komentarze 2

Miała być Toskania, a wylądowaliśmy we Francji.
Mieliśmy tylko jeden dzień na rowerowanie i skorzystaliśmy z tego z ogromną radością. Startowaliśmy z miejscowości Saint-Jeorie-Prieure w kierunku Chambery, jechaliśmy częściowo wzdłuż rzeki Leysse, cały czas asfaltowymi drogami rowerowymi. Dotarliśmy nad jezioro Bourget gdzie zrobiliśmy sobie krótką przerwę, delektując się widokami. Fajnie tam było - ale chyba nie chciałabym być tam w sezonie, kiedy jest pełno turystów. Teraz było tak akuratnie :)

Powrót nieznacznie się różnił - nie było czasu na wielokilometrowe wycieczki, niemniej jednak było to bardzo piękny dzień dla nas. Na ddr mnóstwo rowerzystów - bardzo wielu na kolarkach.

Nie wiedziałam, że we Francji w niedzielę nic się nie kupi w żadnym sklepie, większość barów nawet była zamknięta w centrum miasta. A np. alkohol (wino, piwo) w sobotę -  można kupić tylko do g. 18.00  - hmm :)

Chambéry to miasto w południowo-wschodniej Francji, położone nad rzeką Leysse, w Alpach Sabaudzkich, nad j. Bourget.
W Chambéry przechowywano w XVI wieku relikwię Całunu Turyńskiego.

Saint-Jeorie-Prieure i piękne góry, niestety w chmurach
Saint-Jeorie-Prieure i piękne góry, niestety w chmurach © emonika
Miejscowość Saint-Jeorie-Prieure, powoli wychodzi słońce
Marcin na trasie :)
Marcin na trasie :) © emonika
Trening dzieciaków przed zawodami
Trening dzieciaków przed zawodami © emonika