Wycieczka do Lindau.

Środa, 28 marca 2018 · dodano: 02.04.2018 | Komentarze 0

Drugi dzień mogliśmy poświęcić tylko na bardzo krótką wycieczkę.
Za to pogodę w Lindau mieliśmy iście letnią. Niestety tym razem nie było tak pięknie w mieście - a to z powodu ogromnej ilości turystów - to jednak nie moje klimaty. Udało nam się wdrapać na wysoki mur tuż nad brzegiem jeziora i tam mniej było słychać ten cały gwar - mogliśmy delektować się pięknem Jeziora Bodeńskiego z górującymi nad nim Alpami.

Droga powrotna nie wiele się różniła, ale udało się nam i tak odnaleźć nowe, fajne miejsca. Zazdroszczę tych dróg rowerowych... ehhh. Kierowcy  nie mijali nas na mniej niż metr - jeśli zdarzyło się, że jechaliśmy szosą. Nikt nie trąbił, nie dawał odczuć, że przeszkadzamy, na rondach pełna wyrozumiałość. U nas tak nigdy nie będzie. Rowery przy posesjach stało ot tak sobie - u nas zniknęłyby w ułamek sekundy. Na ddr zauważyłam bardzo wiele rowerów elektrycznych, od kolarek począwszy na fatbike kończąc. Ludzie jeżdżący w wieku od 2 lat do ponad 100 chyba :) Wszyscy jeżdżą wszędzie na rowerach. Pięęęknie :)
Marzeniem moim jest tu wrócić. Tak samo jak do Toskani. Jakoś Francja mnie nie ujęła - może to się zmieni.

Kilka słów o Lindau -
Miasto Lindau (Bodensee) w XIII wieku było Wolnym miastem Rzeszy (niem. Freie Reichsstadt) w ramach Świętego Cesarstwa Rzymskiego. Tereny wokół miasta były własnością klasztorów lub hrabiów. Gdy francuskie wojska Napoleona wkroczyły na ten obszar, miasto straciło status wolnego miasta. W 1806 zostało przyłączone do Bawarii.

Galeria zdjęć

Wasserburg i okolice © emonika
W drodze do Lindau
W drodze do Lindau © emonika
Odpoczynek w pięknym parku nad jeziorem
Odpoczynek w pięknym parku nad jeziorem © emonika
Reklaks na maxa, Lindau
Reklaks na maxa, Lindau © emonika
Odnalezione wśród wąskich uliczek, Lindau
Odnalezione wśród wąskich uliczek, Lindau © emonika
Lato na bulwarze lindauskim
Lato na bulwarze lindauskim © emonika
Woda lodowata - ale co tam
Woda lodowata - ale co tam © emonika
Cudny dzień :) Lindau
Cudny dzień :) Lindau © emonika
Prawie jak u nas - tylko wody takiej nie mamy...
Prawie jak u nas - tylko wody takiej nie mamy... © emonika